Projecten waar we trots op zijn

FoodFirst

De FoodFirst leefstijlcoach app van Albert Heijn ondersteunt om stap voor stap jouw nieuwe gezonde doelen te behalen op gebied van: bewegen, ontspannen, slaap en natuurlijke voeding. Ik ben de voedingsexpert van de FoodFirst Leefstijlcoach. Je treft mij dus aan in de app met video’s, werkend achter de schermen aan de ontwikkeling van de app en word ik ingezet als allround voedingsdeskundige.

Ten minste houdbaar tot

In opdracht van OverAmstel Uitgeverijen/Carrera Culinair heb ik een boek mogen schrijven. In dit boek vind je een samenvatting over de basis van gezonde voeding: ‘In Ten minste houdbaar tot geef ik antwoord op de meest gestelde vragen en leert je gezonde keuzes te maken op het gebied van voeding, etiketten te ontcijferen, marketingtrucs te doorzien, E-nummers te lezen, de koelkast perfect in te delen en nog veel meer.’

 Inmiddels is het boek niet meer te koop, maar ik heb er nog wel een paar op voorraad, stuur me vooral een berichtje als je geïnteresseerd bent.

Ekoplaza

In 2020 en 2021 heb ik in samenwerking met Eosta en Ekoplaza Lekker Vitaal campagne en de vooruitstrevende VitaPlate-campagne gelanceerd. Ik heb de VitaPlate ontwikkeld omdat ik in gesprekken met verschillende mensen steevast de vraag kreeg; ‘Allemaal leuk en aardig hoe voeding in elkaar steekt, maar wat leg ik nou op mijn bord?’ Met de VitaPlate zie je in één oogopslag de verhoudingen van je maaltijd: de helft van je bord is voor groenten en fruit, een kwart voor granen en aardappelen en een kwart voor bronnen van eiwitten.

Tijdens de campagnes in de Ekoplaza werden de klanten geïnspireerd (en genudged) om nog meer groenten en fruit mee te nemen, waren er veel gezonde aanbieding in de folder te vinden en was de winkel omgetoverd tot de ultieme locatie om voornamelijk gezonde keuzes te maken tijdens het winkelen.

Dr. GoodFood

Dr. Goodfood is een campagne van Eosta, importeur van biologische groente en fruit. De campagne wil de consument ervan bewust maken dat je met voeding zelf proactief kunnen zorgen voor een goede gezondheid. Dus voordat je iets mankeert je voeding volwaardig maken en wanneer je kwaaltjes hebt, kun je groenten en fruit inzetten om deze te verminderen. De informatie die gedeeld wordt in deze campagne is gebaseerd op de visie van Anna Kruyswijk en mijn praktische invulling.

Ook is een portret van mij gemaakt door MaatschapWij over het project.

Gezonde Werknemers

Vitale werknemers zijn gelukkig op hun werk en privé en houden hun gezondheid in de gaten. Hoe zij dat precies kunnen doen? Daar weet ik wel wat op! Samen met gerespecteerde collega’s (van o.a. It’s My Life 24) verzorg ik workshops en beweeginterventies. Daarbij kan ik met een bedrijfsrestaurant-scan bijdragen aan het creëren van een gezondere omgeving voor werknemers om goede voeding onderdeel te maken van de bedrijfscultuur.

Allergenen

Ik ben gestart met Zuiver Eten door de horeca- en evenementenbranche te adviseren over gezonder, duurzamer en allergie-vriendelijke gerechten op de kaart zetten. Het eerste product dat ik ooit ontwikkeld heb is de allergenenkaart, zodat gasten met een allergie op een laagdrempelige manier een geschikt gerecht uit kunnen kiezen. Daar hoort een methode bij waarbij ik de chef al het werk uit handen neem en de opdrachtgever voldoet aan de wetgeving. Voor een voorbeeld van een allergenenkaart klik hier.

Bac2Nature

Ik ondersteun oprichter Marco van Es om meer mensen in aanraking te laten komen met (bio)diversiteit om de gezondheid te ondersteunen. Met meerdere projecten delen wij kennis en willen wij mensen enthousiast maken over het herstel van en blootstelling aan microbiële (bio)diversiteit door middel van: meer tijd doorbrengen in de natuur, meer biodoversiteit creëren in leefruimten en optimale voeding.